HYDRASYNTH EXPLORER jest szczytem możliwości i przenośności, oferując potężny silnik brzmieniowy Hydrasynth wraz z zasilaniem bateryjnym i nowym ASM PolyTouch® polifonicznym aftertouch średniej wielkości klawiaturą. Największą uwagę zwrócono na interfejs użytkownika, dzięki czemu tworzenie dźwięków jest bardzo proste. Jest to najlepszy towarzysz dla przenośnych konfiguracji, gdzie wymagana jest mniejsza powierzchnia.
Wykorzystując zaawansowany silnik syntezy wavetable, 3 oscylatory, podwójne mutatory fal i 2 filtry, które mogą być skonfigurowane szeregowo lub równolegle, możliwości generowania brzmienia są niezrównane.
Jeśli chodzi o możliwości wykonawcze, HYDRASYNTH EXPLORER posiada 37-nutową, średniej wielkości klawiaturę Polytouch™, która oferuje polifoniczny aftertouch dla każdej nuty, dając Ci rodzaj ekspresyjnej kontroli spotykanej tylko w niektórych syntezatorach vintage.
Klawisze Polytouch™
HYDRASYNTH EXPLORER wyposażony jest w 37-nutową, średniej wielkości półważoną płytę klawiszy ASM Polytouch®, która pozwala zarówno na korzystanie z funkcji ON/OFF velocity i aftertouch, jak i na pełny polifoniczny aftertouch.
W ostatnich latach firmy starają się znaleźć sposób, aby dać muzykom klawiszowym więcej sposobów na lepsze wyrażenie siebie. Problem w tym, że ich rozwiązaniem prawie nigdy nie jest klawiatura, więc musisz nauczyć się nowej techniki, aby na nich grać.
Klawiatura Polytouch™ posiada wysokiej jakości, średniej wielkości klawisze, dzięki czemu możesz od razu zacząć na niej grać.
Oscylatory
Zdolność generowania brzmienia jest sercem każdego syntezatora.
3 oscylatory pozwalają Ci na wybór spośród 219 przebiegów jednocyklowych.
Wavemorphing jest funkcją, którą zwykle można znaleźć w syntezatorach z predefiniowanymi tabelami fal. Tworzenie tabel fal użytkownika jest żmudne lub wręcz niemożliwe. W przeciwieństwie do większości syntezatorów wavetable, nasze oscylatory 1 i 2 posiadają tryb WAVELIST.
Tryb ten pozwala ci wybrać 8 fal z naszego banku 219, ułożyć je w takiej kolejności, w jakiej chcesz, a następnie morfować od jednej do drugiej.
Mutatory
Oscylatory 1 i 2 są kierowane do naszych MUTATORÓW. Mutatory pozwalają Ci modulować, wyginać i rzeźbić dźwięk na nowe (i stare) sposoby.
Każdy MUTANT pozwala Ci na wybór jednego z następujących procesów:
- FM-Linear - do tworzenia klasycznych brzmień FM. Wybierz wiele źródeł FM, w tym wejścia zewnętrzne.
-
- Wavestack™ - tworzy 5 kopii przychodzącego dźwięku i pozwala na ustawienie ilości detune'u.
-
- Hard Sync - pozwala na uzyskanie klasycznych brzmień z twardą synchronizacją. Wypróbuj hard sync z morphing wavetable dla zabawy.
-
- Pulse Width - Ta opcja moduluje szerokość impulsu każdego dźwięku wejściowego.
-
- PW - Squeeze - Jest to inna forma modulacji szerokości impulsu, która tworzy bardziej płynne brzmienie.
-
- PW-ASM - ten tryb dzieli falę wejściową na 8 plasterków i pozwala ustawić jak dużo modulacji szerokości impulsu będzie się działo w każdej sekcji.
-
- Harmonic Sweep - powoduje przemiatanie harmonicznych dźwięku przychodzącego.
-
- PhazDiff - pobiera sygnał wejściowy, przesuwa fazę a następnie tworzy różnicę z oryginalnym sygnałem.
Mutant's może również generować własne przebiegi zarówno w trybie FM jak i Sync, dzięki czemu nie trzeba używać innego oscylatora.... Oczywiście routing jest elastyczny, więc możesz wybrać inne oscylatory jako źródła modów, jeśli chcesz.
Mikser / routing filtra
Trzy oscylatory trafiają do miksera wraz z generatorem szumów i modulatorem pierścieniowym.
Mikser pozwala na mieszanie poziomów, jak również obracanie źródła sygnału wejściowego.
Jest tam też kontrola balansu, która pozwala wybrać jak dużo sygnału z każdego źródła jest kierowane do filtrów 1 i 2.
Filtry mogą być ustawione jako równoległe lub szeregowe, co zapewnia maksymalną elastyczność.
Filtry
Jeśli oscylatory i generatory tonów są sercem syntezatora, to filtry są jego duszą.
Hydrasynth posiada dwa filtry, które mogą być skonfigurowane szeregowo lub równolegle.
Pierwszy filtr posiada 16 różnych modeli filtrów, dając Ci wiele możliwości dopasowania brzmienia.
Drugi filtr jest 12db na oktawę ma ciągłe przemiatanie od dolnoprzepustowego > pasmowego > górnoprzepustowego lub dolnoprzepustowego > wcięcia > górnoprzepustowego, podobnie jak klasyczny filtr SEM.
LFO
5 oscylatorów niskich częstotliwości...TAK, 5.
Podobnie jak nasz silnik dźwiękowy, LFO nie są zwyczajne w żadnym wypadku.
LFO Hydrasyntha posiadają tryb STEP, który pozwala na tworzenie wzorów z maksymalnie 64 krokami. Posiadanie 5 mini sekwencerów krokowych daje niesamowite możliwości dalszego kształtowania brzmienia.
Oczywiście jest też 10 standardowych przebiegów do wyboru.
Wszystkie LFO posiadają delay, fade in, 3 tryby wyzwalania, wygładzanie, fazę startową, tryb one-shot, dzięki czemu mogą działać jako obwiednie oraz synchronizację BPM.
Obwiednie
Zaawansowany silnik dźwiękowy potrzebuje wielu źródeł modulacji. Nasze 6-stopniowe obwiednie posiadają stopnie Delay, Attack, Hold, Decay, Sustain i Release.
Ustawienia czasowe dla poszczególnych stopni mogą być ustawione w sekundach lub w podziałach czasowych, dając Ci obwiednie, które grają w synchronizacji z Twoim utworem.
zsynchronizowane z Twoim utworem.
Możesz również zapętlić obwiednie do tworzenia LFO, których kształt może być kontrolowany napięciem w matrycy modulacji.
Obwiednie mają dodatkową możliwość wyzwalania z wielu źródeł od aktualizacji 1.5.
MATRYCA MODULACJI
Możliwości modulacji w Hydrasynth są nieskończone.
Z 32 definiowalnymi przez użytkownika trasami modulacji, będziesz miał wiele sposobów na wykorzystanie 29 źródeł modulacji i 155 miejsc docelowych modulacji.
Prawie wszystko w silniku syntezatora może być miejscem docelowym modulacji, włączając w to efekty i arpeggiator.
Punkty matrycy modulacji same w sobie mogą również stać się miejscami docelowymi modulacji.
Źródła i cele modulacji obejmują gniazda CV Mod In i Out oraz MIDI CC.
ARPEGGIATOR
Arpeggiator pozwala na standardowe arpeggiacje nutowe, ale posiada również wbudowane arpeggio frazowe. Parametry takie jak RATCHET i CHANCE będą generować inne wzory rytmiczne z pewną dozą losowości, aby dodać życia i spontaniczności do Twojego występu.
Możesz również modulować większość parametrów w arpeggiatorze, więc wyobraź sobie użycie LFO, obwiedni, Polyphonic Aftertouch lub kontrolera Ribbon do modyfikacji arpeggiów w czasie rzeczywistym.
CV/GATE - MIDI - USB
Synth posiada standardowe interfejsy MIDI i USB/MIDI, ale my idziemy głębiej i pozwalamy na użycie interfejsów CV/GATE do połączenia z modularnym światem.
Syntezator obsługuje standardowe napięcia dla modulatorów Eurorack, standard Buchla 1.2V na oktawę, a także niektóre z japońskich produktów Volts>HZ.
Główne elementy sterujące
Główne kontrolki systemu są miejscem gdzie nawigujesz po swoich patchach, konfigurujesz ustawienia systemowe i widzisz parametry takie jak obwiednie, przebiegi, filtry na ekranie OLED.
Przyciski Init i Random pozwolą ci zainicjować lub randomizować kompletny patch lub konkretne moduły za pomocą wciśnięcia i przytrzymania + przycisk wyboru modułu.
Wciskając przycisk HOME powrócisz do nawigacji po patchu w prosty i łatwy sposób.
Sterowanie główne
Sekcja Master Control jest miejscem, w którym dokonuje się wszystkich edycji parametrów, nazewnictwa patchy i wykonywania Makro.
Wykorzystując ekrany OLED, enkodery o wysokiej rozdzielczości z pierścieniami LED i 8 przycisków, sekcja ta została zaprojektowana tak, aby dać ci dobrą informację zwrotną o tym co się dzieje.
Parametry VOICE dają Ci dostęp do trybów gry, analogowego feelingu, przesuwania głosów i wielu innych funkcji.
Macros
Patch MACROS został zaprojektowany tak, aby umożliwić użytkownikowi głęboką kontrolę nad silnikiem podczas występów na żywo.
8 przypisywalnych enkoderów i przycisków może być kierowanych do 8 miejsc docelowych. Kompletne transformacje brzmienia mogą odbywać się za naciśnięciem przycisku lub obróceniem gałki.
Patches
HYDRASYNTH EXPLORER wyposażony jest w 5 banków po 128 patchy.
Znalezienie pożądanego patcha i przeszukiwanie biblioteki jest łatwe dzięki naszemu BROWSEROWI. Nasza aplikacja PC/MAC Patch Manager pozwala również na łatwe przenoszenie patchy, aby stworzyć ulubioną kolejność, jak również załadować nowe biblioteki patchy w przyszłości.
Efekty
Łańcuch efektów wykracza poza typowe efekty spotykane w innych syntezatorach. Efekty pre i post dają Ci kilka unikalnych sposobów na przetwarzanie Twojego brzmienia.
Opóźnienia i pogłosy zostały wymodelowane na jednych z najbardziej popularnych efektów na rynku.
Efekty te są doskonałym sposobem na uzupełnienie Twojego brzmienia, w pudełku.
SPECYFIKACJA:
Metal Chassis
PolyTouch© Keybed
-
Semi-weighted
-
Polyphonic aftertouch
- Note On & Note Off Velocity
5 banks of 128 patch memories
CV gate input and oututs
Expression pedal input
Sustain pedal input
DC input jack
USB port
Dimensions
556 x 255 x 78 mm
21.9” x 10” x 3.1” (inch)
Weight
3.4 kg (7.5 lbs)