Little Phatty Stage II - najnowszy członek rodziny Little Phatty
Oczywiście tak jak w przypadku poprzednich wersji tego syntezatora mamy do czynienia z w pełni analogowym torem sygnałowym, dwoma bardzo stabilnymi oscylatorami VCO, napięciowo sterowanym filtrem VCF oraz całą gamą innych cech do których należą: zewnętrze wejście audio, wejścia CV i Gate [do sterowania napięciowego] i pełną kontrolą przez MIDI.
Dodatkowo, w tej wersji pojawiły się nowe funkcje: MIDI over USB [czyli sterowanie MIDI bezpośrednio przez kabel USB], MIDI Clock Sync [synchronizacja zegara przez MIDI], arpeggiator, przycisk nabicia tempa Tap Tempo, no i oczywiście nowe stylowe wykończenie.
Dzięki nowym funkcjom Little Phatty Stage II odnajdzie się znakomicie w nowoczesnym środowisku muzycznym: sterowanie bezpośrednio z komputera przez USB w połączeniu z ciepłym analogowym brzmieniem jest szczytem marzeń każdego muzyka, nieważne czy to „klasyk”, czy wybiegający w przyszłość producent wyposażony w laptopa i mnóstwo syntezatorów programowych. Co więcej, po połączeniu syntezatora bezpośrednio do komputera możemy korzystać z edytora programowego Little Phatty Editor / Librarian.
Z kolei MIDI Clock Sync pozwala na synchronizowanie generatora LFO i arpeggiatora z tempem narzuconym przez zewnętrzny sekwencery MIDI/Audio, maszynę perkusyjną lub program komputerowy. Wszelkie przebiegi typu S&H [Sample and Hold], trójkąt, kwadrat, piła czy fala wznosząca mogą perfekcyjnie współgrać z tempem utworu, bębnami czy arpeggiatorem.
No właśnie – arpeggiator – tajna broń twórców muzyki elektronicznej i nie tylko. Przyda się w każdym stylu muzycznym wzbogacając statyczne brzmienie innych instrumentów, a do tego oczywiście zsynchronizuje się z tempem głównym. Jeśli zaś nie łączymy naszego syntezatora z żadną maszyną, możemy łatwo dopasować tempo jego generatorów poprzez „wstukanie” rytmu przyciskiem Tap Tempo.
Nie zapominając o wspaniałym i eleganckim wykończeniu w kolorze czarnym, spójrzmy na dane techniczne Little Phatty Stage II.
Little Phatty Stage II to monofoniczny [jednogłosowy] syntezator analogowy z cyfrowym sterowaniem i możliwością zapamiętania 100 presetów.
Nowe cechy:
Silnik brzmieniowy:
Dwa ultra stabilne oscylatory analogowe sterowane napięciem [VCO] o następujących parametrach:
Modyfikatory dźwięku:
Pojedynczy filtr dolnoprzepustowy VCF, 24dB/Oct typu Moog Ladder Filter [ten sam, co w Minimoogu], z kontrolą Overload i pojedynczym generatorem obwiedni VCA. Parametry:
Sekcja generatora obwiedni [VCA] składająca się z dwóch modułów: do modulowania filtra [Filter EGR] i do modulowania głośności [Volume EGR]. Parametry:
Sekcja modulacji składająca się z generatora LFO z czterema kształtami przebiegów i z matrycy modulacyjnej 1x2 z możliwością dołączenia ośmiu różnych źródeł i czterech różnych destynacji. Parametry:
Interfejs użytkownika [UI]:
Sekcja wyjściowa [prawa strona panelu sterującego] składa się z potencjometru głośności [Volume], wyłącznika, potencjometru głośności słuchawek i wyjścia słuchawkowego [„duży” Jack stereo].
Na lewej ściance bocznej znajdują się gniazda przyłączeniowe:
Wymiary i waga:
Podstawowa edycja brzmienia
Parametry o regulacji ciągłej [np. częstotliwość odcięcia filtra] dostępne są poprzez włączenie odpowiedniego przycisku [który zostanie podświetlony] i ustawienie potencjometru z danej sekcji syntezatora. Little Phatty wyposażony jest w cztery takie sekcje: Modulation, Oscillators, Filter i Envelopes. Każdy potencjometr posiada wokół wskaźniki złożone z 15 diod LED, które z dość dużą dokładnością wskazują aktualną wartość edytowanego parametru. Regulacja odbywa się na drodze analogowej i w momencie uaktywnienia danego parametru, sygnał kierowany jest do potencjometru [stąd nazwa RAC – Real Analog Control]. W danym momencie można edytować jeden parametr w każdej sekcji. Dla parametrów, które mogą posiadać więcej niż jedną opcję [np. źródło modulacji – Mod. Source] przełączanie źródeł modulacji pozwala na płynną regulację każdego z nich. W przypadku parametrów bez płynnej regulacji [np. Osc. Sync] diody LED świecą przy włączonym i gasną przy wyłączonym parametrze.
Modyfikacja – CV Outs
Little Phatty Stage II można zamówić z wbudowaną modyfikacją, bądź dokonać tej modyfikacji w serwisie.
Ten syntezator może stać się CENTRUM modularnego Wszechświata. Za pomocą modyfikacji CV można sterować innym sprzętem pracującym w tym standardzie [np. efektami z serii Moogerfooger] – syntezatorami modularnymi, efektami i innym sprzętem analogowym.
Ograniczeniem będzie tylko Twoja wyobraźnia.
Modyfikacja wprowadza wyjścia CV, które instalowane są z prawej strony instrumentu:
Obwiednie wysokości i głośności regulowane są odpowiednimi potencjometrami na panelu instrumentu [Attack, Decay, Sustain i Release].
Mod Bus to sygnały pochodzące z generatora LFO [kwadrat, trójkąt, piła, wznoszenie, S&H] i oscylatora 2.
________
Instrument używany, ale w doskonałym stanie technicznym. W pełni sprawny.
Zakupiony w polskim sklepie muzyczny. Do tej pory w rękach jednego właściciela.
Wizualnie również w bardzo ładnym stanie. Autentyczne zdjęcia.
W zestawie z instrumentem:
- przewód prądowy
- oryginalny karton
- dokumentacja (w tym trochę przydatnych materiałów związanych z obsługą)
- DEDYKOWANY, MARKOWY CASE ze ściąganym wiekiem i przydatną kieszenią na kable
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.